Меню сайту |
|
 |
Наше опитування |
|
 |
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
 |
|
 |  |  |
| Опис досвіду роботи над темою
«Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів»
«Не вчи камінь котитися, сама природа навчила його.
Прийми лиш перешкоду і він сам покотиться»
Презентація досвіду роботи. Скачати
Актуальність досвіду. Епоха, що настала – епоха змін, інновацій, епоха інтелекту – диктує свої умови життя, висуває нові вимоги до людини. Якісно нові зміни в суспільстві, переконують, що найбільшою цінністю є неповторна людська особистість з її нахилами, вподобаннями, обдаруваннями. Пріоритетами державної політики в галузі освіти є підготовка молодих людей з високим рівнем освіти. Ці завдання окреслено Законом України «Про загальну середню освіту».
Тож розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей є однією із актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики.
Основна ідея досвіду: процес формування інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів відбуватиметься ефективно якщо використовувати елементи розвивального навчання: проблемні ситуації, творчі завдання, елементи гри.
Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей передбачає:
-
всебічний розвиток особистості, яка володіє сміливістю мислення, прагненням до знань, яка вміє і хоче вчитися;
-
займає позицію активного суб’єкта діяльності;
-
особистість, яка може гідно представляти себе, свою націю, свій народ у світовій цивілізації.
В своїй роботі я працюю над темою «Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів».
Щоб добитися високих результатів, на практиці дію так:
• Більшу кількість урочного часу (дозволену санітарними нормами) витрачаю на роботу учнів з ПК.
• У зошитах учні записують лише найнеобхідніше.
• Складаю задачі і проблеми, максимально наближені до життя, а на уроці за допомогою комп’ютера розв’язуємо їх.
• На кожному уроці всіма можливими способами (за допомогою ПК) активізую зорову, слухову та рухову види пам’яті.
• На уроці даю не тільки конкретні знання, але й способи самостійного здобування інформації та методи розв’язання проблеми.
• Навчаю учнів поетапно розв’язувати поставлені перед ними завдання.
На першому етапі уроку для активізації мислення учнів і підготовки до сприйняття нового матеріалу проводжу «хвилинки-розминки». Це може бути графічний диктант, вправа «Тренінг мислення» (використовую завдання на розвиток пам’яті, уваги, а також логічні, математичні та лінгвістичні завдання).
На другому етапі уроку намагаюся чітко й доступно пояснити матеріал, ставлю перед учнями нове завдання або проблемну ситуацію, розв’язання якої здійснюється колективно, користуюсь при цьому образним і наочно-дійовим способами подання матеріалу. Основні етапи, правила, алгоритми, сформульовані під час колективного обговорення розв’язання задачі (проблеми), можуть бути записані учнями в робочі зошити. Далі відбувається організація індивідуальної роботи учнів за комп’ютером. Особливу увагу приділяю постановці навчального завдання, здійснюю контроль і координацію роботи учнів, за необхідністю консультую учнів з найбільш складних питань.
Для контролю якості знань, умінь та навичок учнів використовую кросворди, як один із засобів контролю знань учнів. Розв’язування кросвордів це – своєрідна «гімнастика розуму». Вони розвивають і тренують пам’ять, загострюють догадливість, виробляють настирливість, здатність логічно думати, аналізувати, порівнювати, виробляти вміння орієнтуватись в світі сучасної наукової інформації. Розгадування кросвордів благотворно впливає на організм – воно заспокоює, розслабляє, що спонукає усі органи працювати в оптимальному режимі.
З метою забезпечення ефективної роботи використовую три варіанти різнорівневих індивідуальних карток-завдань. Це дозволяє організовано перейти до завершального четвертого етапу уроку – пояснення домашнього завдання, підбиття підсумків, оцінювання роботи учнів.
Основна увага спрямована на розвиток практичних навичок роботи за комп’ютером, а також на розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення, уміння аналізувати і узагальнювати, що зміцнює зв’язки між інформатикою та іншими предметами.
З метою формування здібностей школярів у процесі навчання поєдную наочно-пізнавальну і творчу діяльність учнів. Цілеспрямоване тренування гнучкості мислення, асоціативності, використання фантазії, інтуіції, уяви – сприяє розвитку інтелектуальних здібностей.
Основною діяльністю в школі є пізнавальна, яка спрямована на вивчення системи знань у різних наукових галузях.
Предметом пізнавального інтересу і творчості для школярів є нові знання про світ. Тому на урок добре відбираю навчальний матеріал, який є новим, невідомим, таким, що вражає уяву учнів, що примушує їх дивуватися, а також, що містить нові досягнення науки, наукові пошуки і відкриття.
Для активізації пізнавальної діяльності намагаюсь подавати навчальний матеріал в найбільш мультимедійному вигляді. Адже краще один раз побачити чим сім раз почути. А ще краще один раз зробити.
Використовую методи та технології, для активізації навчальної діяльності: метод проблемного викладання навчального матеріалу, метод ускладнення пізнавальних задач, метод гри, мозковий штурм. Проблемні ситуації спонукають думати, аналізувати, робити висновки, аналізувати, самостійно вирішувати проблеми. Інтерактивний метод «Мозковий штурм» - це ефективний метод колективного обговорення, пошуку рішень, що спонукає учасників проявити свою увагу, творчість; учні вільно висловлюють свої думки.
Використовую навчання у співпраці, адже цілеспрямована діяльність у співпраці підвищує інтерес до занять і значною мірою збільшує час мовленнєвої практики кожного учня на уроці. Застосовую такі форми співпраці: робота в парах, робота в групі, навчаючись учу, рольові ігри. Робота в парах, в групі не дає можливості розгубитися слабшим, кожен учень починає вірити в свої власні сили. Метод «Навчаючись учу» дає учням можливість взяти участь у навчанні та передачі знань своїм однокласникам.
Велике значення має нетрадиційний урок. Проводжу уроки-вікторини, уроки-подорожі та урок-круглий стіл. Для учнів нетрадиційний урок – перехід в інший психологічний стан, це інший стиль спілкування, позитивні емоції, відчуття себе в новій якості, можливість розвивати свої творчі здібності й особистісні якості. Побачити їх застосування на практиці, взаємозв’язки різних наук. В нестандартних формах уроку проявляється незвичайний задум, організації, методики проведення.
Для розвитку інтелектуально-пізнавальних здібностей застосовую метод гри, а саме: ребуси, дерево рішень, інфолото, загадки, анаграми, пазли. При вивченні теми алгоритми використовую задачі в вигляді казки-гри. При вивченні правил техніки безпеки використовую гру «Розумний м’яч». При вивченні клавіатури використовую гру «Розумні кубики». На практиці переконалась, що гра – ефективний засіб активізації діяльності учнів. Ігрові технології навчання відрізняються від інших технологій тим, що гра – це добре відома, звична й улюблена форма діяльності для людини будь-якого віку.
Великий інтерес в учнів викликають позакласні заходи з інформатики. Участь в КВК, турнірах, вікторинах, тренінгах не тільки розвиває пізнавальні здібності учнів, але й об’єднує учнівський колектив. Так розв’язуються важливі виховні завдання.
Отже, у навчанні інформатики на уроках та в позаурочний час необхідно створювати атмосферу творчого пошуку, що допомагає школяреві якомога повніше розкрити свої здібності. Для цього потрібно використовувати елементи розвивального навчання: проблемні ситуації, творчі завдання, елементи гри. Поєднання декількох технологій, використовуваних вчителем на уроці, дозволяє зробити кожен урок захоплюючим і неповторним. Використання даних елементів у навчанні суттєво підвищує рівень знань з інформатики, інтелектуально-пізнавальні здібності учнів.
| |
 |  |  |
|
Вхід на сайт |
|
 |
Мій E-mail |
mega_natawa@ukr.net |
 |
Чижівська ОТГ |
|
 |
Чижівська школа |
|
 |
Сайт школи |
|
 |
Сайт школи |
|
 |
Пошук |
|
 |
Календар |
« Вересень 2023 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
 |
Архів записів |
|
 |
|