Сайт вчителя  інформатики, фізики, математики
Головна
Вхід
Реєстрація
Субота, 27.04.2024, 15:30Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Корисні сайти

Конкурси

Сайти шкіл І-ІІ ст
  • Борисівська ЗОШ
  • Брониківська ЗОШ
  • Броницька ЗОШ
  • В.Горбашівська ЗОШ
  • Варварівська ЗОШ
  • Гірківська ЗОШ
  • Дідовицька ЗОШ
  • Івашківська ЗОШ
  • Калинівська ЗОШ
  • Кленівська ЗОШ
  • Курчицька ЗОШ
  • Лучицька ЗОШ
  • М.Цвілянська ЗОШ
  • Наталівська ЗОШ
  • Немильнянська ЗОШ
  • Поліянівська ЗОШ
  • Стрієвська ЗОШ
  • Суховільська ЗОШ
  • С.Деражнянська ЗОШ
  • Тальківська ЗОШ
  • Таращанська ЗОШ
  • Тупалецька ЗОШ
  • Червоновільська ЗОШ
  • Яворівська ЗОШ

  • ТЕСТИ ОНЛАЙН
  • Тести з ІКТ

  • Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 15

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Опис досвіду роботи над темою

     «Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів»

    «Не вчи камінь котитися, сама природа навчила його.

    Прийми лиш перешкоду і він сам покотиться»

    Г.С. Сковорода

    Презентація досвіду роботи. Скачати

               Актуальність досвіду. Епоха, що настала – епоха змін, інновацій, епоха інтелекту – диктує свої умови життя, висуває нові вимоги до людини. Якісно нові зміни в суспільстві, переконують, що найбільшою цінністю є неповторна людська особистість з її нахилами, вподобаннями, обдаруваннями. Пріоритетами державної політики в галузі освіти є підготовка молодих людей з високим рівнем освіти. Ці завдання окреслено Законом України «Про загальну середню освіту».

              Тож розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей є однією із актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики.

        Основна ідея досвіду: процес формування інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів відбуватиметься ефективно якщо використовувати елементи розвивального навчання: проблемні ситуації, творчі завдання, елементи гри.

    Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей передбачає:

    • всебічний розвиток особистості, яка володіє сміливістю мислення, прагненням до знань, яка вміє і хоче вчитися;

    • займає позицію активного суб’єкта діяльності;

    • особистість, яка може гідно представляти себе, свою націю, свій народ у світовій цивілізації.

               В своїй роботі я працюю над темою «Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів».

                        Щоб добитися високих результатів, на практиці дію так:
    • Більшу кількість урочного часу (дозволену санітарними нормами) витрачаю на роботу учнів з ПК.

    • У зошитах учні записують лише найнеобхідніше.

    • Складаю задачі і проблеми, максимально наближені до життя, а на уроці за допомогою комп’ютера розв’язуємо їх.
    • На кожному уроці всіма можливими способами (за допомогою ПК) активізую зорову, слухову та рухову види пам’яті.
    • На уроці даю не тільки конкретні знання, але й способи самостійного здобування інформації та методи розв’язання проблеми.
    • Навчаю учнів поетапно розв’язувати поставлені перед ними завдання.  

                  На першому етапі уроку для активізації мислення учнів і підготовки до сприйняття нового матеріалу проводжу «хвилинки-розминки». Це може бути графічний диктант, вправа «Тренінг мислення» (використовую завдання на розвиток пам’яті, уваги, а також логічні, математичні та лінгвістичні завдання).

            На другому етапі уроку намагаюся чітко й доступно пояснити матеріал, ставлю перед учнями нове завдання або проблемну ситуацію, розв’язання якої здійснюється колективно, користуюсь при цьому образним і наочно-дійовим способами подання матеріалу. Основні етапи, правила, алгоритми, сформульовані під час колективного обговорення розв’язання задачі (проблеми), можуть бути записані учнями  в робочі зошити. Далі відбувається організація індивідуальної роботи учнів за комп’ютером. Особливу увагу приділяю постановці навчального завдання, здійснюю контроль і координацію роботи учнів, за необхідністю консультую учнів з найбільш складних питань.

                  Для контролю якості знань, умінь та навичок  учнів використовую кросворди, як  один із засобів контролю знань учнів. Розв’язування кросвордів це – своєрідна «гімнастика розуму». Вони розвивають і тренують пам’ять, загострюють догадливість, виробляють настирливість, здатність логічно думати, аналізувати, порівнювати, виробляти вміння орієнтуватись в світі сучасної наукової інформації. Розгадування кросвордів благотворно впливає на організм – воно заспокоює, розслабляє, що спонукає усі органи працювати в оптимальному режимі.

           З метою забезпечення ефективної роботи використовую три варіанти різнорівневих індивідуальних карток-завдань. Це дозволяє організовано перейти до завершального четвертого етапу уроку – пояснення домашнього завдання, підбиття підсумків, оцінювання роботи учнів.  

            Основна увага спрямована на розвиток практичних навичок роботи за комп’ютером, а також на розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення, уміння аналізувати і узагальнювати, що зміцнює зв’язки між інформатикою та іншими предметами.

           З метою формування здібностей школярів у процесі навчання поєдную наочно-пізнавальну і творчу діяльність учнів. Цілеспрямоване тренування гнучкості мислення, асоціативності, використання фантазії, інтуіції, уяви – сприяє розвитку інтелектуальних здібностей.

               Основною діяльністю в школі є пізнавальна, яка спрямована на вивчення системи знань у різних наукових галузях.

             Предметом пізнавального інтересу і творчості для школярів є нові знання про світ. Тому на урок добре відбираю навчальний матеріал, який є новим, невідомим, таким, що вражає уяву учнів, що примушує їх дивуватися, а також, що містить нові досягнення науки, наукові пошуки і відкриття.

             Для активізації пізнавальної діяльності намагаюсь подавати навчальний матеріал  в найбільш мультимедійному вигляді. Адже краще один раз побачити чим сім раз почути. А ще краще один раз зробити.

           Використовую методи та технології, для активізації навчальної діяльності: метод проблемного викладання навчального матеріалу, метод ускладнення пізнавальних задач, метод гри, мозковий штурм. Проблемні ситуації спонукають думати, аналізувати, робити висновки, аналізувати, самостійно вирішувати проблеми. Інтерактивний метод «Мозковий штурм» - це ефективний метод колективного обговорення, пошуку рішень, що спонукає учасників проявити свою увагу, творчість; учні вільно висловлюють свої думки.

          Використовую навчання у співпраці, адже цілеспрямована діяльність у співпраці підвищує інтерес до занять і значною мірою збільшує час мовленнєвої практики кожного учня на уроці. Застосовую такі форми співпраці: робота в парах, робота в групі, навчаючись учу, рольові ігри. Робота в парах, в групі не дає можливості розгубитися слабшим, кожен учень починає вірити в свої власні сили. Метод «Навчаючись учу» дає учням можливість  взяти участь у навчанні та передачі знань своїм однокласникам.

          Велике значення має нетрадиційний урок. Проводжу уроки-вікторини, уроки-подорожі та урок-круглий стіл. Для учнів нетрадиційний урок – перехід в інший психологічний стан, це інший стиль спілкування, позитивні емоції, відчуття себе в новій якості, можливість розвивати свої творчі здібності й особистісні якості. Побачити їх застосування на практиці, взаємозв’язки різних наук. В нестандартних формах уроку проявляється незвичайний задум, організації, методики проведення.

            Для розвитку інтелектуально-пізнавальних здібностей застосовую метод гри, а саме: ребуси, дерево рішень, інфолото, загадки, анаграми, пазли. При вивченні теми алгоритми використовую задачі в вигляді казки-гри. При вивченні правил техніки безпеки використовую гру «Розумний м’яч». При вивченні клавіатури використовую гру «Розумні кубики». На практиці переконалась, що гра – ефективний засіб активізації діяльності учнів. Ігрові технології навчання відрізняються від інших технологій тим, що гра – це добре відома, звична й улюблена форма діяльності для людини будь-якого віку.

             Великий інтерес в учнів викликають позакласні заходи з інформатики. Участь в КВК, турнірах, вікторинах, тренінгах не тільки розвиває пізнавальні здібності  учнів, але й об’єднує учнівський колектив. Так розв’язуються важливі виховні завдання.

           Отже, у навчанні інформатики на уроках та в позаурочний час необхідно створювати атмосферу творчого пошуку, що допомагає школяреві якомога повніше розкрити свої здібності. Для цього потрібно використовувати елементи розвивального навчання: проблемні ситуації, творчі завдання, елементи гри. Поєднання декількох технологій, використовуваних вчителем на уроці, дозволяє зробити кожен урок захоплюючим і неповторним. Використання даних елементів у навчанні суттєво підвищує рівень знань з інформатики, інтелектуально-пізнавальні здібності учнів.  

    Вхід на сайт

    Мій E-mail
    mega_natawa@ukr.net

    Чижівська ОТГ

    Чижівська школа

    Сайт школи

    Сайт школи

    Сертифікати

    Пошук

    Календар
    «  Квітень 2024  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930

    Архів записів

    Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook